نرم‌افزار موبایل PUSH دارای بیش از 300 حرکت مختلف ورزشی می باشد. پرتال مربیان به آنها این امکان را می دهد تا برای ورزشکاران خود برنامه های تمرینی مختلفی ارسال کنند. ورزشکاران برنامه ی مرتبط به خود را در تلفن همراه خود دریافت کرده، بدون هیچگونه اتلاف وقت به تمرین خود پرداخته، و نتایج عملکرد خود را در داخل نرم افزار تلفن همراه خود در حین انجام تمرین و یا بعد از اتمام تمرین مشاهده می کنند.

این نتایج از طریق اینترنت از تلفن همراه ورزشکار به پرتال مربیان فرستاده می شود و به او این امکان را می دهد تا با بررسی عملکرد ورزشکار، مقایسه با نتایج قبلی ورزشکار، و با در نظر گرفتن اهداف تمرینی ورزشکار، تمرینات آینده را طراحی کند.

پرتال PUSHبه مربیان این امکان را می دهد تا عملکرد ورزشکاران خود را در هر کجای جهان که باشند مشاهده کرده و دستورات مربیگری خود را برای آنها بفرستند. 

برای کار با  PUSH، آنرا روی ساعد خود بسته و از طریق بلوتوث به تلفن هوشمند خود متصل کنید. نرم افزار تلفن همراه PUSH بصورت رایگان قابل نصب می باشد.

این نرم افزار شامل قسمت های مختلفی می باشد. در لیست تمرینات با انتخاب هر حرکت، توضیحات و فیلم آموزشی آن قابل مشاهده است. برای شروع انجام هر حرکت صرفا کافیست مقدار وزنه را داخل نرم افزار وارد کرده و دکمه ی روی دستگاه را فشار دهید. با فشار دکمه، دستگاه PUSH شروع به جمع آوری اطلاعات از حرکات شما می کند. بعد از انجام تمرین ، دکمه را دوباره فشار می دهید تا جمع آوری اطلاعات به اتمام رسیده و آنالیز سیگنال های دریافتی شروع شود. در یک چشم به هم زدن تمامی اطلاعات مرتبط به تمرین شما روی صفحه ی تلفن همراه نشان داده می شود .

 PUSH همچنین عملکرد ورزشکار را بعد از هر تمرین ارزیابی کرده و با توجه به اهداف تمرینی ورزشکار، که در صفحه ی پروفایل ورزشکار قابل تعیین است، به ورزشکار پیامی می فرستد که نشان دهنده ی وزنه و تعداد حرکات مفید برای آن حرکت ورزشی می باشد.