همه می‌دانیم که ورزش تاثیر مستقیم بر سلامت روح و روان ما دارد اما نداشتن وقت و گاهی در دسترس نبودن باشگاه را بهانه می‌کنیم تا از زیر بار ورزش کردن، شانه خالی کنیم. اما زمانی می‌رسد که درد کمر ما را بی‌قرار می‌کند و پزشک به ما می‌گوید که کار از کار گذشته است و ناچاریم هر روز حرکات ورزشی مشخصی را به میزان لازم و صحیح انجام دهیم تا سلامت خود را بازیابیم. از طرف دیگر، بعضی با برنامه‌های آموزشی یوتیوب و تلویزیون ورزش می‌کنند و حرکات مناسب خود را انجام می‌دهند؛ اما باز هم احساس می‌کنند که کافی نیست و همچنان به دنبال مربی و باشگاه می‌گردند . ممکن است شما ترجیح بدهید به باشگاه نزدیک خانه تان بروید، دراین حالت به شما پیشنهاد می‌کنیم در یک باشگاه هوشمند ثبت نام کنید یا تجهیزات لازم برای یک باشگاه هوشمند را همراه خود داشته باشید .

البته اگر شما هم از افرادی هستید که خیلی حوصله باشگاه رفتن ندارند یا دوست دارند هر زمانی از روز که دلشان خواست ورزش کنند ، بهتر است بدانید که تکنولوژی در حوزه ورزش و سلامت هم به کمک شما می‌آید.  امروزه با استفاده از گجت های هوشمند ,  می‌توانید از باشگاه رفتن بی‌نیاز شوید و در زیرزمین یا پارکینگ منزل خودتان، فضایی مانند باشگاه بسازید و وزن و هیکل مناسب خود را بسازید.

باشگاه هوشمند چیست ؟

باشگاه هوشمند به فضایی گفته می‌شود که علاوه بر تجهیزات ورزشی به‌روز، از تکنولوژی در سطح بالا استفاده می‌کند تا ورزشکاران از لحظه لحظه تغییرات و میزان پیشرفت در بدن خود آگاه شوند. در باشگاه هوشمند، آگاهی از علائم حیاتی بدن شما بسیار مهم است، بنابراین باید از دستگاهی استفاده ‌کنید که بتواند تمامی حرکات تمرینی شما را اندازه بگیرد .

مانند سایر وسایل هوشمند، دستگاه‌ پوش موجود در باشگاه هوشمند به تلفن همراه شما وصل می شوند و اطلاعات لازم را به تلفن شما مخابره می‌کنند.

دستیار مربی

دستیار مربی که اطلاعات کلی بدن شما را دریافت می‌کند. این دستگاه‌ها بر روی قدرت و سرعت شما تمرکز می‌کند و پیوسته فرایند پیشرفت شما را در خود ذخیره می‌کنند، بدین ترتیب می‌توانید سیر نزولی یا صعودی خود در ورزش را ببینید و در صورت لزوم، آن را تغییر دهید. همچنین این دستگاه می‌تواند به طور روزانه از شما تست های مختلف بین المللی را بگیرد و به شما برای پیشرفت در تمرینات تان کمک کند .

مربی آنلاین

برای هوشمند ورزش کردن شما بی‌نیاز از حضور مربی نیستید اما درست عمل کردن به برنامه ورزشی ، از طریق اپلیکیشن‌ پوش دنبال می‌شوند. در باشگاه های هوشمند ، ارتباط مربی و ورزشکار از طریق برنامه پوش برقرار می‌شود و مربی شما ، در حین ورزش، شما و نحوه انجام حرکاتتان را زیر نظر می‌گیرد.

مدیران باشگاه‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که هر چقدر تجهیزات مدرن‌تری به کار ببرند، تا حدی می‌توانند برای افراد جذاب باشند و ایجاد انگیزه کنند؛ اما یک تمرین ماجراجویی، همیشه می‌تواند جذاب باشد. دستگاه‌ پوش میتواند به یک مانیتور مقابل ورزشکار متصل شود که شما را وارد یک فضای رقابتی با دیگر ورزشکاران می‌کند. شما باید بتوانید از تنگناها عبور کنید، و تمرینات سخت و فشرده را پشت سر بگذارید تا رکورد بزنید . شما می‌توانید از طریق sync  کردن  اطلاعات پروفایل شخصی خود در باشگاه با اطلاعات شخصی خود بر هر دستگاه پوش ، میزان پیشرفت خود را بسنجید. قابلیت نمایش ویدیو از یوتیوب در باشگاه ، به شما این امکان را می‌دهد که با موقعیت‌های واقعی ، خود را بسنجید و با جدیدترین نوع حرکات ، تمرین کنید.

توصیه ما به شما این است که اگر در شهر محل زندگی تان باشگاه‌ها مجهز به تکنولوژی نیستند ، بهتر است دستگاه پوش را همراه خود داشته باشید و سعی کنید “هوشمند” ورزش کنید.  یادتان باشد که با عاقلانه ورزش کردن ، می‌توانید از باشگاه رفتن لذت ببرید.