قصد داریم با تجهیزات و تکنولوژی‌های مربوط به حوزه ورزش به ویژه بدنسازی بیشتر آشنا شویم. در عصر تکنولوژی، علم و تجهیزات علمی بیش از هر زمانی به کمک ورزشکاران آمده است تا آنها را به اهداف خود نزدیک‌تر کنند. در این مقاله با ابزار پوشیدنی PUSH آشنا می‌شویم. دستگاه PUSH یک بازوبند ورزشی بی‌سیم است که جزئیات دقیقی از نحوه ی عملکرد ورزشکاران را در اختیار ورزشکار و مربی ها قرار می دهد.

این دستگاه از طریق نرم افزار موبایل و پرتالی که مربیان به آن دسترسی دارند گزارش دقیقی شامل جزئیاتی از نحوه انجام تمرینات توسط ورزشکار را در قالب نمودار و اعداد ثبت می کند و در اختیار ورزشکار و مربی او قرار می دهد .

PUSH مانند دیگر دست‌بندهای موجود در بازار تعداد قدم‌ها، کیفیت خواب، و یا کالری مصرفی را محاسبه نمی‌کند .

متریک هایی که این ابزار پوشیدنی از آنالیز حرکات ورزشکاران به دست می آورد ، شامل سرعت حرکت، توان حرکت در حین انجام حرکات، میزان کار مکانیکی در طول هر جلسه ی تمرین و … است. این اعداد در مقاله های معتبر علمی به عنوان اصلی ترین ابزارهای اندازه گیری فعالیت بدنی و میزان آمادگی ورزشکار در طول جلسات تمرین معرفی شده است PUSH تنها ابزار پوشیدنی موجود در بازار است که بصورت عملی و علمی توسط دانشمندان عرصه ی ورزش مورد ارزیابی و استفاده قرار گرفته است.

بسیاری از تیم های ورزشی معتبر در سراسر جهان از این دستگاه برای ارزیابی و ثبت عملکرد ورزشکاران خود استفاده می کنند. از جمله ی این تیم ها می توان به تیم های فوتبال، والیبال، فوتبال آمریکایی، و هاکی در کشورهای آمریکا و کانادا نام برد. بسیاری از قهرمانان پرورش اندام در جهان از PUSH برای درک جزئیات حرکات خود در حین تمرینات استفاده می کنند. از جمله ی این افراد می توان به کریس دافین نام برد که دارنده ی چندین رکورد گینس در انجام حرکات اصلی پرورش اندام (اسکات، پرس سینه، و لیفت) می باشد. او همچنین از PUSH برای مربیگری بسیاری از قهرمانان پرورش اندام جهان استفاده می کند.

منبع : www.pushband.ir